Mikke tar en tur langs minnenes sti ved å se på gamle hjemmevideoer, men når han ved et uhell slipper løs hundrevis av «Steamboat Willie» Mikke-figurer fra filmrullen må han og gjengen stoppe dem fra å skape kaos i byen med sine gamle tegnefilmskøyerstreker.