Politifullmektig Becker ankommer en liten landsby sørvest i Frankrike for å vinne tilbake kona, som nylig har forlatt ham. Hun er lei av hans stadige fravær på grunn av jobben i Paris-politiet, så hun dro til hjemstedet sitt med barna, der hun gjenopptar kontakten med gamle venner.
Politifullmektig Becker ankommer en liten landsby sørvest i Frankrike for å vinne tilbake kona, som nylig har forlatt ham. Hun er lei av hans stadige fravær på grunn av jobben i Paris-politiet, så hun dro til hjemstedet sitt med barna, der hun gjenopptar kontakten med gamle venner. Becker lover bot og bedring og å bruke mer tid på familien. Men en rekke underlige drap i regionen tvinger ham til å fordype seg i saken sammen med en lokal politimann som er ivrig etter å vise hva han kan, og som er motvillig til å bli makker med en pariser.