Mord I La Ciotat
Funnet av en mann som har hengt seg i et lager på La Ciotat-verftet, fører den unge etterforskningslederen Anne Sauvaire tilbake til en historie som har ligget begravd i fortiden til byens innbyggere og tidligere verftsarbeidere. Reporter Vergniot følger henne under den komplekse etterforskningen, som er preget av gamle sosiale konflikter, uten å forstå hvilke konsekvenser etterforskningen vil få.