Etter å ha reddet landet sitt fra de onde hunerne, får Mulan sitt livs overraskelse når general Shang frir til henne. Men før bryllupet må Mulan og Shang gjennomføre et farlig oppdrag hvor de eskorterer tre prinsesser — Ting-Ting, Mei og Su — til en fjern by. Kinas fremtid står på spill.