Action og eventyr, Overlevelse
Denne spektakulære versjonen av klassikeren er full av landskap fra Sør-Stillehavet, eksotiske dyr og svikefulle sjørøvere. Den følger familien Robinson på en øde øy, der samarbeid og oppfinnsomhet løser problemer og gjør deres nye hjem til et sivilisert samfunn. Men utfordringen kommer når en bande sjørøvere truer med å ødelegge Robinson-familiens provisoriske paradis.