Four Days in October
Yankees ledet mot Red Sox med 3-0 på ALCS, en ledelse ingen hadde klart å slå. Red Sox trosset det uunngåelige.
Da kvelden den 16. oktober, 2004 endte, levde Bambinos Forbannelse i beste velgående. Den oppskrytte Yankee-lineupen, ledet av Alex Rodriguez, Derek Jeter, og Gary Sheffield, hadde nettopp utvidet ledelsen deres i ALCS fra tre spill til ingen, og tapte 19 løp mot deres forhatte rivaler. Neste kveld, i fjerde kamp, tok Yankees en ledelse på 4-3 til bunnen av den niende omgangen, og sendte kampen til Mariano Rivera, en av de beste kasterne i sluttspillets historie, for å sikre ennå en tur til World Series. Etter en tur og en kamp om en stjålet base, begynte endringer å skje. I løpet av fire dager og netter, vant Red Sox fire kamper på mirakuløst vis, for å overvinne den uunngåelige skjebnen. Ved å bruke omfattende dokumentasjon av den uken, fra arkivet, skal Major League Baseball Productions produsere en film i «sanntid» som tar en grundig titt på de 96 timene som reddet Red Sox Nation og skapte baseball-historie.