Playing for the Mob
Hva skjer når du kombinerer "Goodfellas" med college-basketball? Du får "Playing For The Mob", historien om hvordan gangsteren Henry Hill - spilt av Ray Liotta i Martin Scorsese -klassikeren fra 1990 - hjalp til med å orkestre opprettelsen av basketballkampene i Boston College i sesongen 1978-79. Detaljene om skandalen avsløres for første gang på film gjennom vitnesbyrd fra spillerne, de føderale etterforskerne og de faktiske fikserne, inkludert Hill, som døde kort tid etter at han ble intervjuet. "Playing For The Mob" kan være satt i den tilsynelatende rosenrøde verdenen av college-basketball, men i likhet med "Goodfellas" er dette en historie om grådighet, svik og beregning. Til syvende og sist deler de begge det samme budskapet: Du kan ikke stole på noen med så mye penger på spill.