Filmskaper Jacqueline Caux gir et innblikk i fire pionerer innen Detroit Techno og de prøvelsene og utfordringene som fulgte dem på veien opp i det elektroniske musikkmiljøet, der de ble blant de mest respekterte musikerne i sjangerens historie. Filmen byr på eksklusiv musikk, liveopptak og intervjuer med Juan Atkins, Derrick May, Carl Craig og Jeff Mills.