Vår grønne favoritthelt er tilbake i SHREK 2! ”Å leve lykkelig i alle sine dager” virker som en fjern drøm når Shrek og Fiona skal møte Shreks nye svigerforeldre, og vikles inn i nok et vanvittig morsomt eventyr. Med hjelp fra sin trofaste gamp, Eselet, må Shrek hamle opp med den trylledrikkbryggende gode fe, den selvopptatte Drømmeprinsen og ikke minst den berømte Pus med støvler!