Shine
To lysende hannskapninger havner i en slåsskamp. De prøver å imponere en hunn. Begge vil vinne hennes gunst ved å lage et flottere lysshow enn rivalen.
"Shine" er en visuell kjærlighetshistorie som hyller sunn konkurranse. Den viser at det ikke alltid er den sterkeste, raskeste eller mest attraktive som vinner – noen ganger er det det indre lyset som skinner sterkest. Filmen gir en ny vri på den klassiske historien om menn som kjemper om en kvinnes gunst. Her er det imidlertid to lodne skapninger som kjemper mot hverandre med selvlysende krefter. Kampen om å skinne sterkest er intens og nådeløs. De er i fyr og flamme ... helt til en av dem brenner seg.