Le Mans 1955
24-timersløpet i Le Mans, 1955. 300 000 tilskuere ser på fra sidelinjene. Kl. 18.00 pløyer Pierre Leveghs bil inn i den fullpakkede tribunen og sender varme vrakrester fra motoren ut over publikum. Det er en tragedie som koster mer enn 80 liv. Og allikevel fortsetter løpet. Hos Mercedes er en venn og lagkamerat av Levegh klar til å delta i stafettløpet. Han heter John Finch.