Moulin Rouge!
Satine, den blendende stjernen på en populær nattklubb, bruker sin seksuelle makt til å tenne begjæret i alle menn. Forholdet til forfatteren Christian er skandaløst og eksplosivt. Med Nicole Kidman og Ewan McGregor.
Når en idealistisk poet (Ewan McGregor) trekkes inn i den mørke, fantastiske underverdenen til den parisiske nattklubben "Moulin Rouge", finner han et lugubert, glamorøst fristed for sex, narkotika og elektrisitet. Han havner også i et lidenskapelig forhold med klubbens stjerne, som også er byens mest berømte kurtisane (Nicole Kidman), i denne tragiske kjærlighetshistorien fra filmskaper Baz Luhrmann.