Action og eventyr, Oppveksthistorier
Denne realfilmsoppfølgeren til animasjonsfilmen fra 1967 er fortalt fra Mowglis ståsted og handler om hvordan en gutt ble en mannevalp og en mannevalp ble en mann. Opplev vennskapet hans med Baloo og hans sleipe kamp mot jungelens mest skrekkinngytende dyr, den truende og hevnlystne tigeren Shere Khan.