Madden
Madden er 13 år, og slites mellom pliktene sine på familiegården og en lengsel etter verdenen utenfor. Bak låven øver hun seg på å gå i de høyhælte skoene sine, og om kvelden tar hun seg av de yngre søsknene sine.
For 13 år gamle Madden, virker den sølete veien fra porten til familiens gård til den nærliggende byen som å være en terskel til en annen verden. I glitrende høye hæler og en funklende minikjole, trosser hun hindringer og setter ut for å krysse den mørke skogen. Malin Ingrid Johanssons mystiske fortelling om å vokse opp føles som å slå på en lysbryter i mørket, der en jentes lengsel etter nye horisonter speiles i blikkene fra kuene som skinner i natten.