Lizzie McGuire og vennene feirer skoleslutt med tur til Italia. Når de er der, blir Lizzie forvekslet med Isabella, Italias største popdiva, og faller for Paolo, Isabellas ekskjæreste og sangpartner.
Bli med Lizzie McGuire og klassekameratene på tur til Italia for å oppleve la dolce vita ... og pizza. I en storm av komiske hendelser blir Lizzie forvekslet med Italias største popdiva, Isabella, og faller for Paolo, Isabellas sangpartner. Fra utilpass tenåring til berømt popstjerne: Nå må Lizzie avgjøre om hun skal etterlate sine nære for å bli stjerne. Lizzie må ha mot til å gjøre det umulige.