Hedhehog Spikiney
Det flittige og snille pinnsvinet Spikiney driver et suppekjøkken for de trengende. En vinternatt forsvinner all maten, og nå er de i fare. Sammen med vennene sine – en gammel ape med stokk, et foreldreløst ekorn, en forvillet fugl og en bever med svømmefot-hale – legger Spikiney i vei for å finne den stjålne maten.
Det flittige og snille pinnsvinet Spikiney driver et suppekjøkken for de trengende. En vinternatt forsvinner all maten, og nå er de i fare. Sammen med vennene sine – en gammel ape med stokk, et foreldreløst ekorn, en forvillet fugl og en bever med svømmefot-hale – legger Spikiney i vei for å finne den stjålne maten. De mistenker at et monster er tyven, og sporene fører til en skummel hule der de må samle alt mot for å konfrontere det.