Aleksander den store: Gravkammeret
Arkeolog Pepi Papakosta er på et oppdrag for å finne Aleksander den stores tapte krypt. Under en utgravning i sentrum av Alexandria i Egypt, byen som ble grunnlagt av Aleksander den store for 2300 år siden, oppdager hun en sjelden marmorstatue av Aleksander, samt greske skatter og hemmelige tuneller. Men Pepis største funn er en eksepsjonell oppdagelse hun ikke hadde forventet.