The Amateur
I denne spionthrilleren er Charlie Heller (Rami Malek) en genial, men veldig introvert kodeknekker i CIA som jobber i Langley. Når kona hans blir drept i et terrorangrep i London og sjefene hans nekter å gjøre noe, legger Heller ut på en farlig tur rundt om i verden for å ta de ansvarlige, med intelligensen sin som det ultimate våpen.
Charlie Heller (Rami Malek) er en genial, men veldig introvert kodeknekker for CIA, som jobber på et kjellerkontor på hovedkvarteret i Langley. Livet hans blir snudd på hodet når kona hans blir drept i et terrorangrep i London. Når sjefene hans nekter å gjøre noe, tar han saken i egne hender og legger ut på en farlig tur rundt om i verden for å finne de ansvarlige, med intelligensen sin som det ultimate våpen for å unngå de som følger etter ham, og for å få hevnen sin. Med i filmen er også Rachel Brosnahan, Caitríona Balfe, Michael Stuhlbarg og Laurence Fishburne. "The Amateur" er regissert av James Hawes. Manuset er skrevet av Ken Nolan og Gary Spinelli, basert på romanen av Robert Littell.