I et mannsdominert Nepal drømmer Belmaya, en ung Dalit-kvinne uten utdanning om frihet. Vi følger hennes livsforandrende og fem års lange reise mot å bli en filmskaper. Hun styrker seg selv for å utfordre sin undertrykkende mann, og et undertrykkende samfunn. Med kameraet som våpen finner hun stemmen sin. Hun lager en personlig film som vinner priser, og åpner en verden hun ikke visste om.