Sri Lanka: Island of Hope
Under Kataragamas fullmånefest inndeler ridedelefanter pilegrimene og oppfyller løfter til den hinduiske krigsguden. Veddas hedrer guddommen Valli Amma. Muslimene besøker Khizar-Thakkiya-moskeen, ett av Sri Lankas viktige flerreligiøse pilegrimsmål. Festivalen blander religiøse og metafysiske feiringer, men står overfor kulturelle tilegnelsesutfordringer.