Life Below Zero: First Alaskans
Der forfedrene har levd før dem, bruker urfolket i Alaska kunnskap de har nedarvet gjennom generasjoner for å overleve og trives i dagens raskt skiftende samfunn.
Urfolket i Alaska lever i to verdener. Samtidig som de holder på tradisjonene, lever de også på 2000-tallet. Jody Potts og familien lever av naturen ved Yukon. Marvin Agnots dager er styrt av flo og fjære. Familien Apassingok lever av det de fanger i Beringhavet. Joel og familien er selvforsynte. John og Teresa Pingayaq fører Cup'ik-tradisjonene videre til barnebarna sine. Steven Strassberg lærer de sju barna sine hvordan de overlevde før i tiden.