Rothko - Hartung : Couleurs et cataclysmes
Etter andre verdenskrig oppsto det et stille, men sterkt vennskap mellom malerne Mark Rothko og Hans Hartung. Denne dokumentaren forteller om det diskré vennskapet, som startet i 1950 og drev skapelsen av innflytelsesrik, metafysisk kunst. Den avslører hvordan Rothkos intense stil påvirket Hartung, som senere hyllet vennen sin etter hans tragiske død.