Sanne løgner
Når en agent får vite en hemmelighet om konas utenomekteskapelige affære, tar han opp jakten på denne og bruker etterretningsressursene fra jobben han har holdt hemmelig for henne.
Arnold Schwarzenegger er spesialagent Harry Tasker, en toppspion i den ultrahemmelige omegasektoren, som også er god til å danse tango. Men for hans forsømte kone, Helen (Jamie Lee Curtis), er han kun en kjedelig datamaskinselger. Mens Harry er opptatt med å bekjempe terrorister, har Helen samlet hemmeligheter selv. Når de to hemmelige livene uventet kolliderer, befinner Harry og Helen seg i klørne på internasjonale terrorister og slåss for å livene sine – og ekteskapet.