See How They Run
Det best utførte drapet noen gang iscenesatt fører til at planene for en filmversjon av et suksess-stykke stoppes i London på 1950-tallet etter at et sentralt besetningsmedlem blir myrdet. Når den slitne inspektøren og hans ivrige nye assistent tar saken, trer de inn i den glamorøse og uhyggelige teaterundergrunnen – og etterforsker på egen risiko.
Velkommen til det best utførte drapet noen gang iscenesatt! Vi er i West End i London på 1950-tallet, og planene for en filmversjon av et skuespill som har stor suksess stoppes brått etter at et sentralt besetningsmedlem blir myrdet. Når den verdenstrøtte inspektøren Stoppard og hans ivrige nye assistent, konstabel Stalker, tar på seg saken, blir de to kastet ut i en forvirrende etterforskning i den glamorøse, men grusomme teaterundergrunnen. Jo mer de etterforsker det mystiske drapet, jo mer innser de at de gjør det på egen risiko.