Story of... Ramadan
I denne timelange filmen utforsker Mehreen Baig ramadan, den helligste måneden for 1,6 milliarder muslimer. Måneden preges av synet av nymånen, og avsluttes med feiringen av Eid-ul-Fitr. Ramadan, en av islams fem søyler, er en tid for uselviskhet, ydmykhet og åndelig vekst, og presenterer unike motivasjoner og utfordringer for muslimer over hele verden.