The French Mans
Etter en misforståelse knuses de kjedelige livene til to tapere, Vincent Piquet og Alban Burne, da de avdekker en konspirasjon og finner seg fanget i en verden av organisert kriminalitet. Det er starten på en vanvittig og kaotisk reise fylt med farer og intriger. Men selv om de er desperate om å redde livene sine, slutter de aldri å krangle.
Vincent Piquet, i trettiårene, jobber på Meurthe-et-Moselle-byrået. Eks-kjæresten hans, Louise, som også er sjefen hans, har nettopp slått opp med ham. Førtifemåringen Alban Burne bor fortsatt hos moren sin og leverer post i bygningen. En morgen endres de kjedelige livene til Vincent og Alban seg drastisk etter en misforståelse. De avdekker et farlig komplott som truer den lille byen deres inn i en politisk og økonomisk skandale. Snart finner de seg i sentrum av en verden med organisert kriminalitet, en verden som Vincent helst ville unngått. Men Alban, som elsker actionfilmer, ivrer etter å delta. For å redde seg selv, og byen deres, må de holde sammen til tross for deres motstridende karakterer.