Få lag i historien til profesjonell sport fremkaller så mange forskjellige følelser som Detroit Pistons sent på åttitallet og tidlig på nittitallet. Pistons' to titler i 1989 og 1990, mellom Lakers' og Celtics' dominans på åttitallet og Bulls' på nittitallet, ses ofte som en overgangsperiode i NBAs historie i stedet for en dynamisk mesterskapsperiode. Men for alle som opplevde Bad Boys, hadde de sin egen identitet, både i ligaen og i amerikansk popkultur.