Brennpunkt Marseille
En tøff politimann fra New York, Popeye Doyle, reiser til Marseilles for å fortsette den nådeløse jakten på en internasjonal narkolanger.
Gene Hackman gjentar sin ikoniske rolle som den hardtslående detektiven Popeye Doyle i denne kritikerroste oppfølgeren. Mens han er i Marseilles på jakt etter heroinforhandlere, blir Doyle kidnappet og tvunget til selv å bli misbruker. Popeyes reaksjon er voldsom, og når han endelig blir satt fri, gjennomgår han en smertefull avvenning og gjenopptar jakten på den dødbringende narkokongen (Fernando Rey).