Endurance
Med legendarisk lederskap og utholdenhet holdt polfarer Ernest Shackleton mannskapet i live i over et år, selv om skipet satt fast i pakkisen. Hundre år senere drar oppdagere ut for å finne det sunkne skipet. De skjellsettende ekspedisjonene, drevet av besluttsomhet og pågangsmot, har gitt oss noen av historiens fineste fortellinger om overlevelse og menneskelig styrke. Blinkende lys eller mønster kan påvirke lysfølsomme seere.