Star Wars: Attack of the Clones (Episode II)
Når Anakin Skywalker må beskytte senator Padmé Amidala, oppdager han kjærlighet til henne…og sin egen mørke side. Obi-Wan Kenobi avslører en hemmelig klonehær, mens galaksen står overfor full krig.
Ti år etter invasjonen av Naboo er galaksen nær borgerkrig. Under ledelse av grev Dooku truer tusenvis av solsystemer med å bryte ut av Republikken. Når senator Padmé Amidala blir utsatt for drapsforsøk, må Anakin Skywalker beskytte henne. Anakin oppdager både kjærligheten til Padmé og sin mørke side. Anakin, Padmé og Obi-Wan Kenobi dras inn i separatistbevegelsen og starten på Klonekrigen. Inneholder tobakkskildringer.