Dwóch fińskich filmowców wraz z międzynarodowym zespołem nurków wyrusza na poszukiwania zaginionej w Zatoce Fińskiej niemieckiej łodzi podwodnej U-479 z czasów II wojny światowej. Pomimo sowieckich twierdzeń o jej zatopieniu przez okręt podwodny Lembit, niewyjaśnione pytania skłaniają twórców filmu do samodzielnego zbadania tajemnicy.