Zed i Addison są w ostatniej klasie liceum Seabrook, a miasto stało się bezpieczną przystanią dla ludzi i potworów. Zed ma szansę otrzymać stypendium sportowe i stać się pierwszym zombi, który pójdzie na studia, a Addison organizuje pierwsze międzyszkolne mistrzostwa w cheerleadingu. Gdy w mieście pojawiają się międzygalaktyczni goście, mieszkańcy Seabrook odkrywają, że kosmitom może chodzić o coś więcej niż tylko koleżeńską rywalizację.
Zed i Addison są w ostatniej klasie liceum Seabrook, a ich życie wydaje się usłane różami. Społeczność miasta nareszcie zaakceptowała potwory jako współmieszkańców i Seabrook stało się bezpieczną przystanią dla ludzi oraz potworów. Zed ma szansę otrzymać stypendium sportowe i stać się pierwszym zombi w dziejach, który pójdzie na studia (cieszy się, że trafi do tej samej uczelni, do której przyjęto już jego dziewczynę). Addison jest podekscytowana organizacją pierwszych międzyszkolnych mistrzostw cheerleadingu. Jednak spokój wszystkich mieszkańców przerywa nagłe pojawienie się międzygalaktyczych gości – kosmitów, którzy postanawiają wziąć udział w mistrzostwach. Choć mieszkańcy zgadzają się na udział nowych przybyszów w konkursie, potwory i ludzie nabierają podejrzeń, gdy odkrywają, że kosmitom może chodzić o coś więcej niż tylko koleżeńską rywalizację. Migające i jaskrawe światła mogą być niebezpieczne dla wrażliwych widzów.