Mrs. America
“Mrs. America” tells the story of the movement to ratify the Equal Rights Amendment (ERA), and the unexpected backlash led by a conservative woman named Phyllis Schlafly, aka “the sweetheart of the silent majority.” Through the eyes of the women of the era – both Schlafly and second wave feminists Gloria Steinem, Betty Friedan, Shirley Chisholm, Bella Abzug and Jill Ruckelshaus – the series explores how one of the toughest battlegrounds in the culture wars of the 70s helped give rise to the Moral Majority and forever shifted the political landscape.