Dear Mama
“Dear Mama” is a deeply personal five-part series that defies the conventions of traditional documentary storytelling to share an illuminating saga of mother and son, Afeni and Tupac Shakur. Afeni Shakur was a revolutionary, an intellect and a voice for the people. She became a feminist darling of the '70s, a female leader in the movement amidst the macho milieu of the Black Panther Party. Tupac was a rapper and poet, a political visionary and philosopher who became known as one of the greatest rap artists of all time. Their story chronicles the possibilities and contradictions of the United States from a time of revolutionary fervor to Hip Hop culture’s most ostentatious decade.