Boston Legal
Alan Shore and Denny Crane lead a brigade of high-priced civil litigators in an upscale Boston law firm in a series focusing on the professional and personal lives of brilliant but often emotionally challenged attorneys.
The personal and professional lives of Boston's most experienced litigators form the foundation of this comedy drama that has been nominated for multiple Emmy Awards since its 2004 premiere. When Washington, D.C., attorney Brad Chase (Mark Valley) was relocated to Boston to keep an eye on senior Crane, Poole & Schmidt partner Denny Crane (William Shatner), he had no idea what he was getting into. Meanwhile, as Chase does his best to keep an eye on Crane, Alan Shore (James Spader) uses ethically questionable methods to win the cases that no one else will touch.