Taiwan Crime Stories
A four-part anthology series inspired by real-life Taiwan crime cases, including a train derailment insurance fraud case, a family annihilation case, a murder case of an elementary school teacher, and a child homicide on a military base.
This four-part anthology series retells real-life crime cases in Taiwan. A train derailment leaves insurer Wen-Qing's husband in a coma. Wen-Qing suspects foul play when fraud and her husband's affair come to light. Veteran cop Wang is called to investigate the murder of his daughter Xuan, a teacher who was violated in an elementary school parking lot. Xuan’s troubled student is the only witness. Reporter Lee has hidden motives to interview cold-blooded gang hitman Shen, who has left a trail of bodies in his wake but denies involvement in the Yeh family massacre. Fugitive Jie seeks help from his younger brother Cheng, an army soldier. While in hiding, Jie discovers a dead boy in the military camp and all suspicions point to Cheng. Jie races against time to clear his brother’s name.