Handy Manny
Handy Manny and his box of friendly, silly tools are the go-to guys in their neighborhood whenever a problem occurs. The series follows the humorous adventures of this warm-hearted fix-it man and his eclectic group of talking tools, while providing pre-school viewers with model conflict resolutions and problem solving skills. Handy Manny is a multi-cultural series about making things work.
Handy Manny and his box of friendly, silly tools are the go-to guys in their neighborhood whenever a problem occurs. The series follows the humorous adventures of this warm-hearted fix-it man and his eclectic group of talking tools, while providing pre-school viewers with model conflict resolutions and problem solving skills. Handy Manny is a multi-cultural series about making things work. The Latino hero, Manny Garcia, is a helpful, determined young man who, with the assistance of his eclectic set of talking tools, is the town's expert when it comes to repairing all that's not working. Manny's comedic escapades embrace Spanish culture and language while Manny and his tools show young viewers how to best navigate everyday predicaments.