High School Musical: The Musical: The Series: The Sing-Along
Thirteen years after High School Musical was filmed at East High, the drama department is putting together a bold new production: High School Musical: The Musical! And this time, the lyrics are on screen so you can sing along in every episode! A brand new class of kids tackle the roles of Gabriela, Troy, Ryan, Sharpay and all the rest – with more than enough high school drama on stage and off!
Welcome to East High’s first-ever production of High School Musical: The Musical, where a new era of high school kids and their new drama teacher attempt to remake history on stage, nearly 15 years after the Disney Original Movie was filmed there. You'll make history too, as you follow the lyric captions on your screen and sing along in each episode! Taking on the roles of Gabriela, Ricky and the rest of the original characters are Nini, a rising star fresh out of theater camp; Ricky, Nini’s skateboarding ex-boyfriend who joins the theater department to win her back; E.J., Nini’s posh and easy-on-the-eyes new love interest; and Gina, the ambitious new transfer student with skeletons in her closet and theater in her bones. Performing new material and remakes of classic HSM songs, these aspiring actors from East High are determined to bring their version of High School Musical to the stage, along with all the real-life drama that wasn’t in the original script! Get ready – your number is coming up!