Iwájú
Set in futuristic Lagos, Nigeria, this original animated series tells the exciting coming of age story of Tola, a young girl from the wealthy island, and her tech-savvy best friend, Kole as they discover the secrets and dangers of their different worlds. “Iwájú” is a unique collaboration between Disney and Pan-African entertainment company, Kugali.
In a first-of-its-kind collaboration, Walt Disney Animation Studios teams up with Pan-African comic book entertainment company, Kugali, for an original animated series set in a futuristic Lagos, Nigeria. This exciting coming of age story follows Tola, a young girl from the wealthy island, and her best friend, Kole, a self-taught tech expert, as they discover the secrets and dangers hidden in their different worlds. Kugali filmmakers Olufikayo Ziki Adeola, Hamid Ibrahim and Toluwalakin Olowofoyeku take viewers on a unique journey into the world of “Iwájú,” bursting with unique visual elements and technological advancements inspired by the spirit of Lagos.