Kindred
As Dana, a young Black woman and aspiring writer, begins to settle in her new home, she finds herself being pulled back and forth in time, emerging at a nineteenth-century plantation and confronting secrets she never knew ran through her blood.
Adapted from the novel Kindred, by Octavia E. Butler, the series centers on Dana James, a young Black woman and aspiring writer who has uprooted her life of familial obligation and relocated to Los Angeles, ready to claim a future that, for once, feels all her own. But, before she can settle into her new home, she finds herself being violently pulled back and forth in time. She emerges at a nineteenth-century plantation, a place remarkably and intimately linked with Dana and her family. An interracial romance threads through Dana’s past and present, and the clock is ticking as she struggles to confront secrets she never knew ran through her blood, in this genre-breaking exploration of the ties that bind.