The Invisible Girl
Seventeen-year-old Aurora has been murdered at the high school during Cárdena's local festivities. Two investigations are opened in parallel, an official one by Civil Guard lieutenant Miguel Ángel and an informal one by his daughter Julia, the victim's classmate. Father and daughter will start to put the puzzle together and embark on a journey full of enigmas, clues and traps.
Miguel Ángel is the Civil Guard lieutenant leading the investigation. This case isn't easy for him. His parents were from Cárdena, but he spent many years out of town. After his wife died, he decided to return with his daughter Julia because he thought they would feel supported there. But now any one of his friends or neighbors could be the murderer. Julia's obsession with solving the case will prove to be a source of conflict between father and daughter and further strain their tenuous relationship.
Julia and Miguel Ángel will start to solve the puzzle separately and embark on a journey full of enigmas, clues and traps. Nothing is what it seems in Cárdena. Everybody keeps secrets and is a suspect. Julia will stop at nothing until she solves the crime, even if it means risking her own life.