Meet The Chimps
Meet the Chimps takes viewers into the secret life of Chimp Haven, one of the largest and most unique wildlife sanctuaries in the world. The 200-acre refuge, tucked deep in the forested heart of Louisiana, is home to nearly 300 chimpanzees. This six-part National Geographic series tracks the ups and downs of this extraordinary group of chimps.
Meet the Chimps takes viewers into the secret life of Chimp Haven, one of the largest and most unique wildlife sanctuaries in the world. The 200-acre refuge, tucked deep in the forested heart of Louisiana, is home to nearly 300 chimpanzees. This six-part National Geographic series tracks the ups and downs of this extraordinary group of chimps, who have been given a second chance at life by a staff whose dedication, compassion, and commitment knows no bounds. Through a seamless blend of natural history and observational-documentary filmmaking, the chimps – the heart and soul of the series – are front and center. A real-life drama with a full emotional range, Meet the Chimps gives unparalleled access to everything happening at Chimp Haven, including food squabbles, alliances, romances, ‘bromances’, tears, tantrums, high jinxes, and heartbreaks.