Phoenix: Eden17
In the age of space exploration, Romi and her lover George flee a devastated Earth in search of a new world for just the two of them, settling on planet Eden17. However, it turns out to be a desolate planet unsuitable for human habitation.
In the age of space exploration, Romi and her lover George flee a devastated Earth in search of a new world for just the two of them, settling on planet Eden17. However, it turns out to be a desolate planet unsuitable for human habitation. After losing George in an accident, Romi is determined to survive with her son Cain and enters a hibernation pod. When she awakes 1,300 years later, she finds that Eden is now home to a thriving city built by the descendants of Cain and the alien life-form known as Moopy. Romi lives there as a queen, but as she ages, her longing for Earth grows stronger. One day, a child of Eden named Com acknowledges Romi's feelings and resolves to embark on a journey to take her to Earth.