Santa Evita
After Eva Duarte de Perón’s death in 1952, her corpse is held for three years awaiting construction of a mausoleum — a resting place that would never be built. In 1955, the military seized control of Argentina and hid Perón’s body from the public, fearing that it would unite the country against them. But they never imagined that in doing so she would become more dangerous in death than she was in life.
This is the story of Eva Duarte de Perón after her death. The embalmed body of “Evita” had an eventful journey that lasted for 22 years and was every bit as eventful as her 33 years of life. Evita died in 1952, but her corpse waited above ground for three years for the construction of a monument that was ultimately never built. In 1955, President Perón’s government was overthrown by a military coup, who hid the body for 19 years to prevent it from becoming a symbol against the regime. While only a political figure for six years as General Perón's wife, her corpse influenced Argentine politics for more than two decades — weaving a morbidly strange story that passed into the realm of mythology. To the military officers that took over, Evita was even more dangerous than when she was alive, as all feared that errant corpse without a grave.