The 1619 Project
The 1619 Project is a six-part docuseries that seeks to reframe the country’s history by placing the consequences of slavery and the contributions of Black Americans at the very center of our national narrative. The episodes are adapted from essays from the recently published book, “The 1619 Project: A New Origin Story”, and examine how the legacy of slavery shapes different aspects of contemporary American life.