Dog With a Blog
When Tyler and Avery discover that Stan, their newly adopted dog, can talk they agree to keep it a secret from everyone, even their parents. Working together, the kids begin to understand the dynamics of their new family.
Bennett and Ellen have married, making their kids, Tyler, Chloe and Avery, step-siblings. So far, Tyler and Avery have had difficulties growing close. Bennett adopts a shelter dog in the hopes that it will inspire Tyler and Avery to get along and bond over taking care of him. That happens, to some extent, when the kids discover that their seemingly ordinary dog can talk. From that moment on, Tyler and Avery agree on one thing: Stan’s ability to speak must be kept a secret from everyone, even their parents. As the kids learn to work together to keep Stan’s secret safe, they soon find that his canine point of view, whether in the home, in the yard or in the park, helps them navigate their new sibling situation and, ultimately, becomes the tie that binds the family.