M*A*S*H
M*A*S*H (an acronym for Mobile Army Surgical Hospital) is an American war comedy-drama television series revolving around key personnel during the Korean War (1950–53). Tension often occurred between the civilian draftees of 4077th – Hawkeye, Trapper John, and B.J. Hunnicutt, and the "regular Army" characters, such as Margaret Houlihan and Colonel Potter, who tend to represent patriotism and duty.