Fresh Off the Boat
It's the 90s and 11 year old, hip-hop loving Eddie just moved to suburban Orlando from DC's Chinatown with his parents. It's culture shock for his immigrant family in this comedy about pursuing the American Dream. "Fresh Off the Boat" is based on Chef Eddie Huang's memoir Fresh Off the Boat.
It’s 1995 and eleven-year-old hip-hop loving Eddie Huang and his family moves from Washington, DC to Orlando, Florida. The move is precipitated by Eddie’s dad, Louis, who is the new, proud owner-operator of “Cattleman’s Ranch,” an “All-American” Steakhouse, but Louis is hiding the fact that business isn’t as booming as he had hoped – or promised his finance-driven wife, Jessica – it would be. While Eddie’s first day of school is rough – thanks in part to his brown-bag Asian lunch and his predominantly white classmates – he remains undaunted, thanks in part to his Three-Point Plan: “First, get a seat at the table. Second: Meet Shaq. Third, Change the game… possibly with the help of Shaq.” And all he needs to set his plan in motion is a “white lunch.” Meanwhile, Louis thinks the key to solving his business woes lies in hiring Mitch, a Caucasian host, to greet his mostly white customer base, and Eddie is about to learn that despite feeling alone in his new world, he always has the love and support of his family to back him up... and that he doesn’t need to pretend to be someone else in order to belong.