American Dragon: Jake Long
Disney's American Dragon: Jake Long is a coming-of-age comedy-action series about Jake Long, a 13-year-old Asian-American boy. Jake strives to find balance in his life as a skateboard-grinding New York teen while learning to master his mystical powers as the American Dragon, protector of all magical creatures secretly living in the human world. Jake's life takes hilarious turns as he juggles his grandfather-guided training regimen with all the social hurdles of adolescence, including the pursuit of his dream girl; whose alter ego turns out to be his arch-villain's protege.