The Boss
Guillermo Francella portrays Eliseo, the superintendent of an upscale building. On the surface, Eliseo is cordial and docile in his role, but underneath Eliseo believes himself the omnipotent figure of the community — meddling in the affairs of residents and pulling strings as he sees fit. Eliseo's only concern is protecting his job, which comes under threat by a proposed pool project.
“The Boss” is a dramedy that narrates, in an ironic and humorous tone, the adventures of Eliseo, a first-class building superintendent who, behind the back of the homeowners’ association that hired him, uses and abuses his power to surveil and meddle. A building is a universe whose ecosystem works under its own dynamics and specific rules — the superintendent knows each one perfectly well. He lives there, works there, and absorbs every detail of the inhabitants' lives. But underneath his seemingly submissive and servile appearance hides a talented schemer. A mask of humility and honesty is his most resourceful weapon. Knowledge is his power. He knows everything about his neighbors: their names, schedules, jobs, bonds, weaknesses, and tastes. His brain is constantly recording everything that goes on. With that advantage over his “victims”, he devises strategies to influence each of them and can accurately anticipate how they will react to his moves. The power game over his neighbors is like that of the cat and mouse. According to his whims, his mood, or the need to defend his job at all costs, he can cause wide-ranging damage. He also imparts justice and protects those he deems meek. He acts like a god in his own land.